Sterke helden: waarom professioneel als het ook provisorisch kan?

Hallo beste bloglezers!

Hier weer een update vanuit het (eindelijk weer) zonnige Oekraïne. Vandaag zijn we de dag weer begonnen met - hoe kan het ook anders - een met vet doordrenkt omelet. We hebben vandaag afscheid genomen van Bram en Els die weer terug rijden naar Nederland. We zijn hen ontzettend dankbaar voor de enorme hoeveelheid moeite die zij hebben gedaan om onze reis zo mooi te maken.

Na het ontbijt werd er druk verder geklust aan het huis van Clara en Jozy, de bewoners van het huis. Extra zand en stenen werden in gammele busjes aangevoerd terwijl het houtwerk binnen in het huis werd afgewerkt. Op verzoek van Bela, de grote baas van het diaconaal centrum, ging een deel van de groep helpen met het lossen van een hulptransport uit Nederland. Het is ontzettend leuk om te zien wat er allemaal wordt gebracht hier. Badtegels, een compleet orgel, genoeg afwasmiddel om het dorp het komende decennium schoon te houden en natuurlijk kleding, bergen kleding. Geen wonder dus dat Jozy rondloopt in een - wellicht vijf maten te groot - Nederlands apotheker shirt. Maar ook andere Nederlandse spullen worden hier overal gretig gebruikt.

Nadat na ruim 2 uur (!) de gigantische vrachtwagen was uitgeladen hebben we 's middags op een rustiger pitje doorgewerkt aan Jozys huisje (nouja, eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ondergetekende eigenlijk de hele middag heeft geslapen). Het trottoir is nu zo goed als af. De waterpomp bij het huis is op professionele wijze geïsoleerd. Denk hierbij aan hightech materialen als piepschuim, plastic zakken, duct tape, duct tape en nog eens duct-tape. Spijtig dat pas na het verbruiken van een complete rol tape werd bedacht dat de pomp verkeerd om stond. Op dit punt was etenstijd aangebroken dus dat probleem lossen we morgen op (motto: doe niet vandaag wat je ook tot morgen kunt uitstellen).

'S avonds lekker geweerwolft onder de sterren en zo gaan wij kippetjes maar weer eens op stok. Alvast bedankt voor alle complimenten op mijn schrijftalent.

Hartelijke groeten en tabee ermee,

Namens de sterke helden,

Jos M

Wist je dat...

- Joël een zandkasteel heeft gebouwd achterin een rijdend Volkswagenbusje?

- Tafels stapelen in de Oek vooral inhoudt dat je zoveel mogelijk tafels op een grote berg probeert te mikken?

- Bij het diaconaal centrum waar we verblijven een stel babykatjes rondlopen die zo schattig zijn dat zelfs de sterke en stoere mannen (lees: ik) ze willen oppakken en knuffelen?

- Alle sterke helden ervan overtuigd zijn dat duct-tape voor ieder probleem de gepaste oplossing is.?

- Weerwolven zonder weerwolfkaarten in het spel leidt tot bijzonder komische discussies?

1. Heleen:
    18 juli 2013
    Hihi mooi verhaal weer, mijn complimenten, die had je ook gekregen zonder om te vragen ;)
    Jullie zijn goed op dreef en het einde van jullie reis is wel heel erg dichtbij, ik hoop dat jullie voor elkaar krijgen wat jullie doel was!
    Gister was ik met mijn reactie niet van de partij, lag heel "gezellig" samen met de buikgriep op bed, dat terwijl we eigenlijk een feestje hadden, Wilco is gister in 1 keer geslaagd voor zijn vrachtwagen rijbewijs :)
    Jaja hier gebeuren ook mooie dingen.
    Voor jullie een goede nachtrust, kunnen jullie er morgen weer fris tegen aan, heel veel sterkte op jullie laatste dag!!
    Liefs uit Rozenburg x
  2. Peter:
    Ongelofelijk geschreven Jos.
    Goeie laatste dagen nog met elkaar! En tot zaterdag.
    Enuh, liever geen zandkastelen in ons busje.
  3. Jac. & Thea Verkuil:
    18 juli 2013
    Mensen, weer bedank voor het verslag, we zijn weer helemaal bij!
    Succes morgen, de laatste loodjes? Veel plezier met elkaar.

Groet, Jac. & Thea
  4. Ouders van Ingrid---en Ies:
    18 juli 2013
    Een leuk verhaal van de Helden,natuurlijk een beknopt verslag.
    Wat zullen jullie veel te vertellen hebben als je weer in Nederland terug ben geweldig wat jullie allemaal hebben gedaan petje af!!! we bidden voor een goede vlucht en behouden thuiskomst Warme groeten dikke kus voor IES en JOS B
  5. Daphne de Vries:
    18 juli 2013
    Kom je nu mee! Had dat eerder verteld! Waren we in De Ark maanden eerder klaar geweest als we duct-tape hadden gebruikt! :-) Maar WAT KUN JIJ ONTZETTEND LEUK SCHRIJVEN ZEG!! Je had dan ook wel een goede voorbereiding. Wat even je ogen sluiten al niet met je doet. Succes jongens, met de laatste loodjes!
  6. Dick en Jeanine:
    18 juli 2013
    Bedankt voor de update :) Jullie leren veel merken we wel .
    En trouwens ook gefeliciteerd ..jullie zijn eerder met posten dan de koperhappers ...ook wel een vermelding waard.
    Veel succes met jullie laatste dag ..
    Pepijn vindt het wel erg leuk om iedereen weer te zien zaterdag :)Liefs
  7. Ruud en Annelize:
    18 juli 2013
    Wauw! Wat een schrijftalent ben jij!!!! En zo vroeg, nog eerder dan de koperhappers dit keer!
    Komt natuurlijk door dat powernappie ;-)
    Ennne handig die dipucktape!
    Succes met jullie laatste dag klussen morgen en veel plezier met de laatste keer weerwolven morgenavond, dat wordt afkicken als jullie weer terug zijn.

Groetjes!
  8. Marianne:
    19 juli 2013
    Mooi verslag, wat worden jullie toch crea en handig in het oplossen van problemen, succes met de laatste loodjes.
  9. Daphne de Vries:
    19 juli 2013
    Weer een geweldig verhaal.
    Succes met de laatste loodjes!!!
    groetjes Daphne
  10. Daphne de Vries:
    19 juli 2013
    Eh... de eerste reactie van 'Daphne' was niet Daphne maar ik. Weer lekker profisorisch dit...;-)