Sterke Helden; Hoge bomen vangen veel kippenhokken

Goedenavond luitjes!

Vandaag even een korte update vanuit de vermoeide klusgroep.

Na een fantastisch met vet bedropen ontbijt konden we dan eindelijk onze handen uit de mouwen steken. Maar niet voor dat wij allen Suus hadden gefeliciteerd en bezongen.

We splitsten ons op in twee groepen, groep (geen) boom en groep (een soort van) huis. Dat wil zeggen dat de ene groep zich bevond bij een omgevallen boom met daaronder een ingestort 'kippenhok' (incl. asbest) en een krakkemikkig huisje en de andere groep bevond zich in een nog krakkemikkiger huisje met twee kamers. Dus gingen we lekker aan de slag terwijl we de geïmproviseerde raamkozijnen en instortende muren probeerden weg te lachen. Toen het keihard begon te regenen werden wij daar zeer treurig van, maar gelukkig werd ons gebed voor zon vehoord. Al snel werd de omgevallen boom in stukken gezaagd door onze mannen terwijl de bewoner van het huis ernaast onder niet door de arbo goedgekeurde omstandigheden onder de boom een hefboom probeerde te maken. Bij het andere huis bleek na anderhalf uur sauzen de muur toch niet zo fantastisch te zijn waarna alle oude verflagen, inclusief de nieuwe, naar beneden kwamen. Maar de deuren zijn in ieder geval mooi wit.

'S avonds kregen we een lekker toetje met, halleluja, chocolade. Hierna kregen we nog een bezoekje van de burgemeester van het dorp. Jos M vond het in ieder geval interessant. Voor de rest zijn de meningen over de beste man een beetje verdeeld.

Maar we zijn allemaal een beetje, oké pittig, moe en morgen dus een iets uitgebreider verslag.

Wist je dat.....

-als je raam te klein is voor het kozijn je er gewoon nog een half raam onder kan plakken?

-ze geen arbo hebben in Oekraïne?

-de burgemeester een fantastisch fotomodel is?

-we vanochtend gewoon keihard pindakaas gegeten hebben, jaloers kinderkampers?

-er waarschijnlijk geen woorden bestaan voor fruit en zuivel in het Hongaars?

-we allemaal naar Oekraïne moeten gaan om daar de fantastische thermaalbaden te bezoeken?

Doei doei,

witlof you all!

Sanneke en de rest.

1. Weia:
    15 juli 2013
    Mooi geschreven, Sanneke ;-)
    You witlof us, but do can you witlof too (vertaling: hebben ze er wel groente of dat ook niet)
    VETTE kus!
  2. Peter:
    15 juli 2013
    Super, maar hoe zit met de titel. Hoe vang je nou kippenhokken? Ben al jaren op jacht naar een kippenhok...
    Ieder jaar weer een andere plek om je verjaardag te vieren!
    Liefs
  3. Dick en Jeanine:
    15 juli 2013
    Dank jullie wel voor de update...Nou sterkte voor jullie met al dat geklus ...Lekker slapen en morgen gezond weer op
  4. Dick en Jeanine:
    15 juli 2013
    nagekomen bericht:-) ik lees geen zuivel ? Arme Jesse met zijn minimale liter melk per dag :-) Hier scheelt dat wel lekker hoor :)
  5. Jac. & Thea Verkuil:
    15 juli 2013
    Weer bedankt voor de info!
    Werk aan de winkel dus.........sterkte morgen.

Hart. groet, Jac. & Thea
  6. Cobi:
    16 juli 2013
    Sorry Ies dat jij het weer moet ontgelden, maar ben jij meewerkend voorman? Gelukkig gaat preken je beter af.
    Desalniettemin respect en petje af voor jullie verwoede pogingen. Roepen vanaf de zijlijn is inderdaad wel erg makkelijk. Zal ik dus ook niet meer doen. Volhouden tijgers, al doende leert men.
  7. Ruud en Annelize:
    Zo harde werkers!
    Leuk om jullie update weer te lezen.
    Heeel veel succes weer morgen met klussen.
    Jullie zijn bikkels.

groetjes vanuit de nachtdienst (als jullie morgen weer hard aan het werk gaan mag ik lekker naar bed :-)
  8. Pieter en laura:
    16 juli 2013
    Lieve mensen, bedankt voor de update. Hopelijk heeft de nachtrust jullie pittige vermoeidheid weggenomen. N.a.v. dit verslag de vraag waarom er van het fotomodel geen foto's zijn? Wel erg leuk een bezoekje van de burgemeester. Dikke kus voor jou San. Succes luitjes met klussen en er zijn voor deze mensen. Lieve groet,
  9. Myrthe:
    16 juli 2013
    Heeey Sandoeka leuk stukkie hoor!
    Trouwens die kneus bij de beste singer/songwriter is eruit hoor, dus dan kan je weer rustig slapen. Leuuk een bezoek aan de burgemeester. Groetjes Witlof you toe skatoe.

Myrthe
  10. Marianne:
    16 juli 2013
    Dit zijn echt "Sterke Helden" wat zijn jullie goed bezig, jullie hebben de pindekaas echt verdiend.Leuk om te lezen en bedankt weer voor ons op de hoogte houden van jullie ervaringen. Fijne dag vandaag en tot de volgende up date.♥
  11. Opa en Oma Haamstede:
    Beste "Sterke Helden",
    Opa en Oma Haamstede feliciteren Suzke met haar nieuwe levensjaar., en wensen alle Sterke Helden Gods zegen en bemoediging toe bij al het mooie werk wat jullie daar verrichtten.
  12. Harmien:
    16 juli 2013
    Ha kanjers! Dat is even wennen en improviseren denk ik!
    Maar petje af dat jullie het aanpakken! Succes!
  13. Heleen:
    Hoi spetters,
    Ik word al moe bij het verhaal, muren witten zonder dat het blijft zitten, wat een drama...
    Heel veel succes vandaag!
    Liefs uit Rozenburg x
  14. Daphne de Vries:
    16 juli 2013
    Jullie werken wel aan een goede persoonlijke isolatielaag met al dat vet dat van jullie bord druipt ;-). Jullie zijn sterk en jullie zijn helden. Petje af! Wit heel veel lof en liefs,
    Maritza
  15. André Houweling sr.:
    16 juli 2013
    André sr.We kijken uit naar jullie post,heel leuk goed om dit allemaal mee te maken.De laatste vraag was,wat is fruit en zuivel in het hongaars.Nou dat is fruit=gyümölcs,en zuivel dat is tejtermékek.Dat heb ik niet zelf verzonnen maar van een goede vriend.Allemaal de gr.voorn.Ies en Ingrid.Nicky-Jos+Sem.
  16. Sigrid:
    16 juli 2013
    Peter, volgens mij de truc om een kippenhok te vangen heel makkelijk: zet een oud kippenhok onder een bijna-omvallende boom, zorg dat-ie echt omvalt en je hebt je kippenhok.
    Maar ik denk toch ook zo dat er makkelijkere manieren zijn om aan een kippenhok te komen.
    Jongens, het is genieten, jullie verhalen!
    En genieten jullie nog maar even een paar dagen door van al dan geen witlof, verf, fotomodel met pindakaas, of is het fotomodel met vet haar?