Een zonnig tweede dagje bij het zomer kamp

16 juli 2013

Hallo leuke bloglezers en sterke helden,

vandaag is het aan mij, Sem with the hair, de taak om de blog voor vandaag te schrijven. De dag begon voor Ruud, Bart en mij wat warrig omdat Bart de wekker om 0700 had gezet, maar zijn telefoon het 's nachts wel welletjes geweest vond en dus was uitgevallen. Snel haasten toen Ruud vanochtend dus op z'n horloge zag dat het niet zeven uur was, maar tien voor acht en we nog maar tien minuten hadden voordat we gingen ontbijten.

Nadat we ontbeten hadden gingen we onder begeleiding van Toni en Robi (twee mannelijke begeleiders uit het Roma kamp) zingen met de kinderen. Zoals Lotte gister al beschreef in haar blog, het is echt prachtig om te zingen met de kinderen, maar daar kom ik later nog even op terug.

Gisteravond hebben we de spelmiddag van vandaag voorbereid. De meningen in onze groep waren toch wel verdeeld over of het ene spel nou niet te moeilijk was, of dat de kleintjes het niet konden, of dat de oudste jongens groep het niet te kinderachtig zou vinden. Enfin, we splitsten de groep in 5 en Ruud en ik namen de oudste jongens voor onze rekening. Het ene spel ging wat gemakkelijker dan de ander, maar zeker als je zo'n middag intensief met die gasten bezig bent leer je ze beter kennen en wordt(nu in de late avond uurtjes, twee maanden na m'n examens twijfel ik stiekem toch een beetje of het nu met een ''d'' of met ''dt'' moet) de band onderling alleen maar beter. Ruud en ik kozen er dan ook maar voor om het hoela hoop spel over te slaan, en maar is gebruik te maken van de cultuur gewoontes onder de jongens. De jongens willen namelijk de hele tijd bewijzen dat ze de sterkste zijn. Dus dachten we, we gaan ze is even afmatten. Optrekken aan een hoge stok, push ups, sit ups, en lekker klimmen en klauteren viel goed in de smaak bij de jongens! Bij alle andere groepjes gingen de spellen ook goed, en alle kids hier willen alleen nog maar het Ninja spel spelen, en het tafel klap spel. Potentiele meerpalianen dus, want meerpalianen spelen het liefst de hele dag leuke spelletjes!

Voor het avondeten hebben we nog lekker gevoetbald en gespeeld met de kinderen. Gek doen, en je schamen voor niks werkt uitstekend bij de kinderen. Van gekke bekken trekken, tot met de kinderen op je nek rond rennen en springen door de grote tuin, ze vinden alles leuk en doen in alles mee.

Misschien vragen jullie je wel af, waarom Sem with the hair? Nou dan moeten jullie de foto's in de gaten houden. Ze vinden mijn lange haar helemaal geweldig en zitten het liefst de hele dag met hun handen door mijn haar te aaien. Erg leuk en schattig!

Na het avondeten gingen we weer zingen en zat ik tussen Dan en Atilla in, twee broertjes van 11 en 8 jaar, en hebben we met de hele groep mooie liederen gezongen in het Hongaars met zoals eerder al is gezegd dezelfde melodie als die wij kennen. Het lied Hosanna in the highest was voor mij het kippenvel momentje van de dag, waarbij ik mijn armen om Dan en Atilla heensloeg en we uit volle borst meezongen. Kippenvel alom, wetende dat er maar 1 God is die zo te werk gaat en ook internationaal zijn liefde laat zien. Het zal voor ons nooit te begrijpen zijn waarom de verschillen zo groot zijn, maar wat we wel weten is dat er ooit een dag komt, waarop we elkaar weer zullen en iedereen gelijk aan elkaar is. En daar moeten we ons aan vast houden.

Morgenavond komen de Sterke Helden naar ons toe en daar hebben we erg zin in! Verhalen uitwisselen en weer heerlijk met z'n allen zijn. Wij missen jullie iniedergeval wel hoor! (hopelijk ook wederzijds)

Ik ga maar eens afronden, en me richting boven begeven om te gaan weerwolven.

Een goede nachtrust namens de koper happers.

P.S. Noémie, ik mis je best wel heel erg!

1. Peter:
    16 juli 2013
    Leuk, stoer en ontroerend. Wat sportief, ben er van overtuigd dat jullie de kids een heerlijke tijd bezorgen. Zegenen en gezegend worden, het gaat zo geweldig samen!
    We missen jullie zeker en vast! groeten
  2. Dick en Jeanine:
    16 juli 2013
    Nog meer schrijftalent ...Cool geschreven Sem !! bedankt voor het delen :)
  3. Marianne:
    16 juli 2013
    Mooi en ontroerend bijzonder die kippevel momenten, bij het lezen alleen al voel ik het opkomen. Fijne avond en een goede nacht en voor morgen een hele fijne dag ook met de andere groep.
  4. Heleen:
    16 juli 2013
    Jullie zijn voor mij ook echte helden, ook al ruiken jullie misschien naar koper ;)
    Geniet van jullie spelletjes avond en welverdiende nachtrust!
    Fijne dag morgen en morgenavond als de andere helden jullie opzoeken.
    Liefs uit Rozenburg x
  5. Noémie, Jeremy en Mirjam:
    16 juli 2013
    Ook nu weer genoten van de update die wij zoals iedere avond met veel plezier lezen. Wat is het fijn om te horen dat jullie met zoveel passie jullie inzetten voor de kinderen daar! Wat moet het geweldig zijn om zoveel dankbaarheid terug te krijgen! Toppers zijn jullie! Groeten uit Schiedam
    PS. Sem with the hair... een hele dikke kus van mij (Noémie) mis jou ook!
  6. Daphne de Vries:
    16 juli 2013
    Wat een onvergetelijke belevissen! Bedankt weer voor het delen.
    Enne... heel goed Sem: inderdaad met dt :-).
  7. Tjerk en Elja:
    16 juli 2013
    Mooi! Fijn om een stukje mee te kunnen/mogen beleven met jullie!

Sem wordt jou naam na het koperhappen niet 'Sem with the air'? ;-)
    Ach ja, zo te lezen hebben jullie allemaal een 'air' om je heen! ;p

Heel veel succes, kracht, plezier, zin, lol, liefde, improvisatie, gekheid, dienstbaarheid en zegen gewenst weer voor komende dagen!!!
    Geniet van elkaars verhalen morgen...

Liefs ons
  8. Ruud en Annelize:
    16 juli 2013
    Mooi verslag Sem....volgens mij ga je na zo'n reis bepaalde dingen in Nederland toch anders bekijken....mooi dat je schrijft dat er een dag kom waar iedereen aan elkaar gelijk is....daar kijken we toch naar uit...ondertussen doen jullie geweldig werk in jullie vrije tijd.....gaaf....en als de Hogeschool Rotterdam wat betreft het economische gedeelte niet gaat lukken of niet echt jouw ding blijkt te zijn....kun je altijd nog de school voor de journalistiek doen....je schrijft prettig...veel plezier nog de laatste dagen en morgenavond veel plezier me de hele groep

Ruud
  9. Ouders van Ingrid---en Ies:
    16 juli 2013
    Hoi koperhappers en sterke helden.
    Wat heerlijk om elke keer weer een gezellig verslag te lezen.
    tussen haakjes jullie hebben je toch wel gewassen vanmorgen?
    anders krijg je van die vreemde luchtjes vermengt(of moet dat met dt} met koper. Het is geweldig wat er allemaal gebeurd met zoveel passie en liefde GOD is GOED.!! Morgen een fijne dag met de sterke helden.(Sem mis je mij ook een beetje?)
    Liefs uit Rotterdam.
  10. Nico en Jolanda:
    16 juli 2013
    Wederom ontzettend genoten van jullie uitgebreide verslagen.
    Wat geweldig dat jullie ons op afstand zo verschrikkelijk goed doen meegenieten! Knappe schrijftalenten genoeg in onze gemeente.
    Ronald Kalkman...... er zijn er nog een paar in de dop!
    Maar het duurt niet lang of die komen tot volle ontplooiing.
    Bedankt voor alles wat jullie doen, bedankt voor jullie mededeelzaamheid. Jullie verhaal geeft ons een groot "ONS en WIJ" gevoel.
    Nog steeds trots op jullie allemaal.
    Met diep respect en you all are with love in our minds!
    Enjoy your days over there!
    God Bless you all.

Veel liefs uit Rockanje
  11. Ruud en Annelize:
    17 juli 2013
    En alweer een leuk, mooi, ontroerend verhaal te lezen in de nacjtdienst...(en collega's lezen gelijk mee )
    Wat hebben we toch een goede God die taal en verschillen laat wegvallen en laat zien wat bindt : het geloof in dezelfde God!
    Geweldig!
    Voor morgen weer een fijne dag!
    liefs vanuit Ikazia
  12. Daphne de Vries:
    17 juli 2013
    Mooi verhaal Sem! Zo bijzonder allemaal!
    De kindjes klinken erg lief!
    Veel plezier nog, we bidden voor jullie!
    xx
  13. Rachelle Houweling:
    Aaaah Sem! Mooi geschreven, denk aan jullie!! Xxx
  14. Andries en wynke:
    18 juli 2013
    Leuk om jullie belevenissen te lezen!
    Geniet er nog eventjes van met elkaar, van de kinderen en deze bijzondere ervaring.
    'Sem with the hair' voorlopig maar niet afknippen dan..
    Groetjes uit maassluis
  15. Willemijn:
    18 juli 2013
    Sem ik vind je lief! Mooi beschreven en jouw kwetsbaarheid doet me goed. "En de Geest doorbreekt de grenzen die door mensen zijn gemaakt".. Kus voor jullie!