De taal van muziek

Hoi allemaal,

Na de mini update van gisteren, hier een uitgebreider verslag.

Nadat we veilig aangekomen waren op het vliegveld en zonder problemen door de douane waren gekomen, hebben we direct aan de medepassagiers laten weten dat de meerpaal aanwezig was, middels onze bekende strijdkreet: Wij van de meerpaal; OEHAA!

Na de landing onstonden de eerste minimale problemen; ruben was zijn telefoon vergeten in het vliegtuig em toen fie boven water was zag Anne haar portemomnee in de hand van de stewardess langslopen. Jos ging er ontercht vanuit dat Jese ook zijn koffer wel zou meenemen en Ies zat lief te wachten op Jos die allang bij de rest van de groep stond.

We zijn in drie taxi s naar de grens gebracht waar we direct ontdekten dat het land er heel anders uitziet dan bij ons. Nadat we lopend de grens gepasseerd waren, werden we met de schoolbus veilig naar het diaconaal centeum gebracht.

We hebben een gezellige dag gehad en lekker geslapen in twee persoonskamers.

Dag 2

Na een lekker ontbijtje, zijn we met de bus voedselpakketten rond gaan brengen. Deze mensen krijgen maandelijks de voedselpakketten, en wij mochten dus mee met uitdelen. Dit deden we telkens in groepjes van 5. Door middel van een tolk (waarmee we met de mensen konden praten) , en het bekijken van de huizen, realiseerden we ons heel goed hoe de mensen het hier hebben. Bij sommige mensen was het bijna niet voor te stellen hoe zij hier kunnen leven. Denk hierbij aan de staat van de huizen, de eenzaamheid en en de lichamelijke beperkingen die sommige mensen hier hebben. Hierdoor waren zij ook ongelofelijk blij met ons bezoek. Bij een aantql huishoudens hebben wij ook mer z'n allen gezongen en gebeden voor deze mensen. Uit de

blijdschap en emoties van hen, bleek dat ze dit echt heel erg mooi vonden. Dit was erg mooi en bijzonder om te ervaren. Daarna zijn we weer teruggegaan naar het Diakonaal centrum, en hebben we lekker gegeten. Op dit moment is het avond en zitten we lekker met z'n alle spelletjes te doen, en is het erg gezellig!

Nog even een lijstje met een aantal feitjes:

- het is hier heel erg warm.

- er is heel veel ongedierte (inclusief achtervolgende zwerfhonden)

- er wordt erg goed voor ons gezorgd, en het eten is echt heerlijk.

- 3 van de 5 douches lekken

- de slaapruimtes zijn echt mooi en schoon (ver boven onze verwachtingen)

- aan alle papa's en mama's: we houden van jullie!!

Ten slotte: we voelen ons gezegend door God, en kijken uit naar wat ons nog te wachten staat!

Veel liefs,

Bart en Susanne (en natuurlijk de rest van de groep!)

1. Peter:
    10 juli 2013
    We hebben gelachen! Wat leuk geschreven en wat een "minimale" problemen.
    De liefde mega wederzijds!!!
  2. Dick en Jeanine:
    10 juli 2013
    Hartelijk bedankt voor de update , mooi om te lezen
    De vliegtuigperikelen: herkenbaar :)en interessante ""wist je datjes"" , die moeten jullie er maar dagelijks inhouden .
    Mooie tijd nog met elkaar , we kijken alweer uit naar de volgende belevenissen.
  3. Jac. & Thea Verkuil:
    10 juli 2013
    Beste broers en zussen, heerlijk om jullie verslag te lezen!
    Samen zingen - geweldig!!
    Hart. groet, Jac. & Thea
  4. Marianne:
    10 juli 2013
    Geweldig om jullie ervaringen te lezen.
    Slaap lekker en wij
    houden ook van jullie.
  5. Wil v d Dool Mol:
    10 juli 2013
    Wat leuk om jullie zo een beetje te kunnen volgen, hou ons maar lekker op de hoogte, jullie nog een goede tijd daar, het zal een hele belevenis worden.......gr Evert en Wil
  6. Harmien:
    10 juli 2013
    Wat een ervaringen al de eerste dag! Mooi om te lezen!
  7. Antoinette:
    10 juli 2013
    Super leuk om te lezen! Een hele goede tijd daar!
  8. Ruud en Annelize:
    10 juli 2013
    Wat mooi om te lezen, wat een indrukken al op de 1e dag!
    En wat leuk geschreven!!! (niet omdat het Bart is hoor :-)
    Fijne tijd verder en we kijken uit naar het verslag van morgen!
    En we houden natuurlijk ook heel veel van jullie allemaal!!
    Dikke knuffel op afstand
  9. Daphne de Vries:
    11 juli 2013
    Wat ontzettend leuk dat we jullie reis mee kunnen beleven! Ik kijk nu al uit naar het volgende reisverslag :-).
  10. Nico en Jolanda:
    11 juli 2013
    Ver weg, maar toch zo dichtbij door jullie verslagen. Geweldige mensen, wij zijn trots op jullie en houden ook van jullie allemaal. In gedachten zien wij jullie door het diaconaal centrum lopen en door de straten / zandpaden in de omgeving. Wij waren er 16 jaar geleden....)We ruiken nog de lucht uit sommige huisjes, het ziekenhuis (kinderafdeling...;-( triester dan triest) en weten hoe zorgzaam, liefdevol, gul en dankbaar de bevolking daar is. Geniet van jullie bezigheden. Daar ZIJN betekent voor de mensen al zo heel veel. Aandacht, warmte, liefde en meeleven. elk mens heeft het nodig. mooi dat jullie daar vrije tijd in willen stoppen. dit is zó kostbaar! Veel zegen gewenst; de Vader geeft, jullie geven door! Veel liefs
  11. Marcel, Marja, Lex en Rick van Buuren.:
    11 juli 2013
    Leuk om zo te lezen hoe het met jullie gaat, knap dat jullie dit werk willen doen maar zal ook zeker een ervaring zijn die je niet snel zal vergeten. Veel succes. groetjes.
  12. Daphne:
    11 juli 2013
    Hahahahaha Ruben, je bent echt mijn soulmate. Als je eens wist hoeveel items ik in een vliegtuig heb laten liggen...
    Super om te horen dat het zo goed met jullie gaat. Veel plezier deze weken en ook succes, want volgens mij kan het best heftig gaan worden. Ik bid voor jullie!!
    xxx Daphne
  13. Jaap en Wietske:
    11 juli 2013
    Heel herkenbaar die "vergeetmomentjes" bij het uitstappen.
    Bijzondere gebeurtenissen al op jullie eerste dag daar.
    We bidden voor jullie! lieve groet Jaap en Wietske
  14. Pieter en laura:
    11 juli 2013
    Goede update! Wat zal het bijzonder zijn om zo een kijkje te nemen in de huizen en levens van deze mensen. Lekkende douches, warmte en ongedierte vallen vast in het niet als je naar het leven van deze mensen kijkt. Keep on going with the good work. Liefs en Zegen Pieter en Laura. Dikke kus van Jona voor Sanneke.
  15. Arnoud & Tanya:
    Hi all,
    Leuk om jullie verhalen te lezen, dan besef je weer hoe goed wij het hebben en hoe weinig je eigenlijk echt nodig hebt.
    Veel plezier!
  16. Cobi:
    11 juli 2013
    Hier lijkt luxe een vanzelfsprekendheid, amper 1500 kilometer verder lijkt pure armoe een vanzelfsprekendheid. Jullie als "ervaringsdeskundigen" weten nu van dichtbij wat dat betekent, armoe. Dat moet een enorme indruk op jullie gemaakt hebben. Het is bijna onvoorstelbaar dat ook (misschien wel juist) de mensen hier Gods liefde ervaren.
  17. Marianne van Hartingsveldt:
    11 juli 2013
    Fijn dat we zo op afstand mee kunnen leven met jullie belevenissen.
    Gods' zegen voor jullie en de mensen waar jullie komen! Groetjes van Marianne
  18. Sigrid:
    12 juli 2013
    Wat herkenbaar! Doet ook mij denken aan onze reis 16 jaar (...) geleden. Je wordt enorm gastvrij onthaald en door al het lekkers waarmee je volgestopt wordt, zou je je kunnen vergissen en denken dat het met die armoede wel meevalt. Maar waarschijnlijk hebben de mensen hierdoor, als jullie vertrokken zijn, een tijdlang nauwelijks te eten...
    Geniet met volle teugen!